30 najboljih biljaka za borbu protiv starenja – 1.dio

Datum objave: 13. 2. 2020.

Nakon što smo pisali o biljkama koje vam pomažu u borbi protiv stresa, donosimo vam novu zanimljivu seriju članaka u kojoj ćemo se usmjeriti na 30 najboljih anti-aging biljaka. U tri nastavka donosimo najvažnije informacije o svakoj od njih, a vi nam recite koje su vam najdraže.

Zašto ovih 30 biljaka? Jer su 100% prirodne i moćne u svom djelovanju, a mogu vam mogu pomoći da izgledate bolje, bolje se osjećate, ali i da pobijedite neke bolesti te da duže i kvalitetnije živite.

Jer kao što već znate, biljke, njihovi ekstrakti i ulja mogu postati vaši najbolji prijatelji tj. vaše tajno oružje u borbi protiv starenja i degenerativnih bolesti.

Napomena: Sve ove biljke i ekstrakti su za oralnu primjenu!

 

(1) Turmeric (kurkuma)

Turmeric, žuti začin, najpoznatiji kao sastojak curry-a, sadrži kurkuminoide i poznati kurkumin. Kukrumin ima antioksidativna i protuupalna svojstva te je poznato da sprečava protein NF kappa B koji dovodi do pojave gena koji uzrokuju upalne procese. To je vrlo važno kada znamo da je velik broj bolesti povezanih sa starenjem, uključujući rak, Alzheimer te metaboličke bolesti, rezultat upala niske razine (pretilost, depresija, kronična bol). Kako sve te upale niske razine dovode i do starenja organizma, blokiranjem NF kappa B proteina može doći do usporavanja starenja i odgode degenerativnih bolesti povezanih uz ovaj protein.

Izvor: https://kripalu.org/

Turmeric je zaista zdrav i ukusan začin, ali sadrži samo 3.14% kurkumina. Za anti-aging učinak konzumacija samog turmerica ne bi bila dovoljna te ga je u terapeutske svrhe preporučljivo uzimati kao dodatak prehrani.

S obzirom da se lako razgrađuje u tijelu najbolje ga je uzimati u fermentiranom obliku. Druga opcija je uzimanje uz dodatak piperina koji se nalazi u crnom paparu i pospješuje apsorbciju kurkumina. (Pripazite, mnogi su ljudi osjetljivi na piperin!).

 

(2) Ashwagandha

Ashwagandha, također poznata kao Indijska zimska trešnja ili Indijski ginseng u Ayurvedi se naziva Rasayana, što znači biljka koja pomlađuje tijelo i kognitivne funkcije.

Ashwagandha ima antioksidativna svojstva i štiti stanice od oštećenja dok istovremeno povećava kognitivna svojstva i djeluje povoljno na živčani sustav. Korijen ashwagandhe povećava razinu aktivnosti čak 7 telomera (to su krajevi kromosoma i njihove „zaštitne kape“) za 45%, pomažući im da se ne skraćuju.

Održavanje dužine telomera je nužno kako bi se odgodio proces starenja i smanjila mogućnosti degenerativnih bolesti.

 

(3) Đumbir

Dva su najvažnija elementa đumbira: 6gingerol i 6-shogaol — koji sprečavaju oksidativni stres i upalne procese koji su poznati da pridonose starenju organizma i bolestima vezanih uz njega.

Suzbijanjem proizvodnje reaktivnih procesa đumbir može biti snažan agent u borbi protiv degenerativnih bolesti kao što su dijabetes, visok krvni tlak, Alzheimer i Parkins bolesti te ateroskleroze. Đumbir se može slobodno koristiti u svakodnevnoj prehrani, a za anti-aging učinke koristite ga kao dodatak prehrani.

 

(4) Korijandar

Korijandar i njegove sjemenke imaju antioksidativna i protuupalna svojstva. List korijandara pokazao se bitan u zaštiti kože od starenja, posebno kod oštećenja izazvanih prekomjernim izlaganjem suncu.

Kada se uzima s probioticima, korijandar štiti tijelo u borbi protiv neurotoksina izazvanih izlaganju živi (što se može dogoditi kod amalgamskih zubnih ispuna) te čak potencijalno pomoći u očuvanju normalne razine testosterona kod muškaraca. Listovi se tradicionalno upotrebljavaju za detoksikaciju i mogu pomoći jetri u zaštiti od toksina i teških metala.

Izvor: http://ordinacija.vecernji.hr/

Korijandar je jednogodišnja biljka koja se lako održava i može rasti u vrtu ili tegli. Ako je Vaša biljka puna sjemenki, i listovi su spremni za dodatak u meksička jela, zelene sokove, ali i za korištenje u drugim kuhinjama poput azijske i indijske. Kako bi Vašem jelu dodali notu topline s citrusnim okusom, dodajte malo korijandara u Vaše jelo.

 

(5) Klinčić

Klinčić koji se nalaze u cvjetnim pupoljcima zimzelenog drveta, bogat su izvor eugenola, koji obiluje antimikrobnim, protuupalnim, antioksidativnim te supstancama koje prkose raku i ublažavaju bol.

Kao i u mnogim drugim biljkama, eugonol iz klinčića ima antioksidativno i prtuupalno djelovanje te sprečava oksidativni stres i bolesti povezane stresom.

Uz sve to klinčić pridonosi dugovječnosti organizma. U studiji provedenoj na glistama, esencijalno ulje klinčića produžilo je njihov životni vijek  za 21.4% u normalnim okolnostima te za 63 % u slučajevima povećanog oksidativnom stresa. Znanstvenici zato preporučuju uzimanje esencijalnog ulja klinčića u prevenciji procesa starenja.

 

(6) Cimet

Cimet je cijenjen još od Antičkog doba za tretiranje respiratornih bolesti, probavnih smetnji i ginekoloških problema. Sada pak znamo da sadrži i aktivne spojeve kao što su cinnamaldehid (u kori), eugenol (u listu) i kamfor (nađen u korijenu).

Ekstrakt cimeta poboljšava proizvodnju kolagena, koji je glavni sastojak anti aging tretmana. Dobrobiti  cimeta su brojne, a slijedeće su iz područja dugovječnosti i pozitivnog utjecaja na zdravlje:

Snižava glukozu u krvi, smanjuje krvni tlak, ima antioksidativno djelovanje te smanjuje utjecaj slobodnih radikala, smanjuje markere kod Alzheimer bolesti, ima pozitivne učinke na gastritis i čireve te štiti jetru.

Kao i klinčić, kora cimeta znatno utječe na životni vijek glista, tako što izravno utječe na gene koji su zaduženi za dugovječnost te na gene koji su zaduženi za proizvodnju inzulina kao odgovora na stresne uvjete.

Unos cimeta povećajte jednostavno dodajući ga u čaj, jogurt, kefir ili smoothie ili potražite ekstrakt cimeta kao dodatak prehrani za pomoć u anti-aging procesu, jer kao što smo već napomenuli, direktno utječe na bio-sintezu kolagena.

 

(7) Astaxanthin

Učinci astaxanthina u anti-aging procesima vrlo su dobro poznati jer ovaj karotenoid ima jaka antioksidativna i protuupalna svojstva. Astaxanthin uklanja tzv. staračke pjege na koži, štiti kožu oštećenu suncem i drugim atmosferskim prilikama te također smanjuje nastanak novih bora.

Izvor: https://www.indiamart.com/

U jednoj studiji žene su tijekom 12 tjedana bile podijeljene u dvije grupe. U razdoblju od kolovoza do prosinca (kada ultravioletno zračenje i isušivanje kože imaju najveći negativni utjecaj na njeno stanje) jedna je  grupa dobivala astaxanthin ( 6mg ili 12 mg dnevno), a druga grupa placebo sastojak.

Dok se vlažnost kože i nastanak bora znatno pogoršao kod onih koje su uzimale placebo, ženama koje su uzimale astaxanthin stanje kože je ostalo nepromijenjeno. Znanstvenici objašnjavaju:

“Naša studija pokazala je da dugoročno uzimanje dodatka astaxanthina može svojim protuupalnim svojstvima spriječiti starenje kože te zadržati postojeće, u okolnostima negativnog utjecaja iz okoline.” 

Astaxanthin se može naći kao dodatak prehrani i to kao potpuno veganska formula jer se uzima iz mikroalgi. Inače ga se može naći u morskoj hrani, posebno u divljem lososu.

 

(8) Ginseng

Ginseng (Panax ginseng), koji uključuje tri vrste ginsenga Korejski, Kineski te Američki (Sibirski ginseng nije zapravo pravi ginseng)  sadrži stotine fitokemijskih spojeva, uključujući ginsenoside te ima jaka antioksidativna, protuupalna te anti-aging svojstva.

Studije su pokazale da produžuje životni vijek kod glista i voćnih mušica, na način da antioksidativna svojstva ginsenga smanjuju oksidativni stres. Biljka također ima dobrobiti na kardiovaskularni sustav; povećava čvrstoću arterija što je bitan element u procesu starenja.

Ginseng također ima anti-aging efekt na moždane stanice te dokazano pospješuje pamćenje i proces učenja kod starijih.

Također  pozitivno djelovanje na: neurološke probleme uključujući Alzheimer; otklanjanje stresa; anti-aging učinak na koži; uklanjanje bore, zaštitu kožu od UV zraka i oštećenja izazvanih njima; osnaženje imuno sustav koji sa godinama slabi; održanje zdravog živčanog sustava; borbu protiv tumora

 

(9) Ginkgo Biloba

Ginkgo biloba, vrlo važna biljka u tradicionalnoj kineskoj medicini, ima antioksidativna svojstva, sprečava tumore i mitohondrijsku disfunkciju. Mitohondrij, „centrala“ svake stanice, neophodan je za njenu funkciju. Disfunkcija mitohondrija mogu izazvati reaktivni oksidativni procesi  koji oštećuju mitohondrij i narušavaju njegovu funkciju te na kraju dovode do neuronalne smrti stanice koja se povezuje sa starenjem.

Izvor: https://newsnetwork.mayoclinic.org/

Ginkgo biloba ekstrakt je učinkovit i u borbi protiv oksidativnog i termalnog stresa i pokazuje znatna poboljšanja u neuropsihološkim procesima i pamćenju kod starijih od 60. Trenutno se provode i istraživanja kako ginko djeluje pozitivno na smanjenje dubokih bora „smijalica“ oko očiju.

 

(10) Sikavica

Sikavica, biljka koja cvjeta, spada u Astaracea rod, kojem pripadaju i ivančice i suncokreti. Vrlo je poznata po svojoj ulozi u zaštiti jetre jer svojom aktivnom komponentom silimarinom ima protuupalna i antioksidativna svojstva koja doprinose smanjenju oštećenja jetre uzrokovana slobodnim radikalima.

Silimarin također povećava razinu glutationa, koji je „glavni antioksidant“ koje tijelo treba da bi zaštitilo funkciju mitohondrija i zaštitilo se od degenerativnih bolesti. Sa starenjem, razina glutationa pada, ali silimarin može pomoći. Također silimarin ima dobrobit i na kožu jer pomaže u zaštiti kože od oštećenja uzrokovanih izlaganju suncu.

 

Više o ostalim biljkama donosimo uskoro!

 

Za 3L piše: Sandra Ratajc

Nakon dugogodišnjeg korporativnog iskustva, ova 41-godišnja ekonomistica i majka dviju djevojčica vodi svoj vlastiti obrt koji se bavi terapijom vrtlarstvom i asertivnošću, izrađuje mini vrtove te piše blog kako (pre)živjeti (radni) dan. Priroda, zdrav način života i putovanja s obitelji područja su njenog interesa u slobodno vrijeme.

 

Izvor: https://theartofantiaging.com/lklc-summit-bonus-herbs/?orid=39&opid=23

 

Napomena: Udruga 3L ne zastupa ničije pojedinačno mišljenje te ne odgovara za točnost informacija navedenih u originalnom izvoru. Objavljene informacije su isključivo informativnog karaktera i ne služe za dijagnostiku, tretman, liječenje ili prevenciju bolesti te se preporuča da se konzultirate s vlastitim liječnikom ili drugim stručnim osobama prije njihovog korištenja. Sve objavljene sadržaje koristite isključivo na vlastitu odgovornost i sigurnost.